نقش قطعات بتنی با سایر مصالح ساختمانی

قطعات بتنی محصلاتی هستند که طی فرایند قالب بندی و بتن ریزی انجام می‌شوند. روزبه شن بعد از اعمال شدن بتن، آن‌ها را به محل پروژه می‌فرستد. در سازه‌های ساختمانی متنوع می‌توانید علاوه بر قطعات بتنی و پیش ساخته، در بخش‌هایی مصالح ساختمانی دیگر مانند آجر یا …. را مشاهده کنید. بنا بر نظر مهندس پروژه وپس از بررسی‌های انجام گرفته استفاده از هردو مصالح ممکن است. اما به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده از قطعات بتنی، پیشنهاد مهندسان روزبه شن است.

برای خرید دیوار بتنی، به صفحه دیوار بتنی پیش ساخته مراجعه بفرمایید

تفاوت قطعات بتنی با سایر مصالح

ساختمان‌ها به دو صورت ساخته می‌شوند:

۱_ ساختمان با مصالح بتنی

۲_ ساختمان با مصالح فلزی

بررسی عملکرد این دو اسکلت ساختمانی بسیار مورد توجه عموم بوده است. چرا که پرسش به سوال کدام اسکلت در سطح بالاتری قرار دارد می‌تواند برای ساخت یک ساختمان توسط مدیر پروژه و کارشناسان امر ، حایز اهمیت باشد. از همین جهت است که مصالح بتنی و فلزی را از لحاظ قیمت، مقاومت، وزن و… مورد بررسی قرار می‌دهیم:

قیمت: قیمت ساخت و ساز و حتی تعمیر قطعات بتنی، بسیار به صرفه‌تر از مصالح فولادی است. به همین دلیل اجرای سازه‌های فولادی هم مقرون به صرفه نیست.

مقاومت: با توجه به نوع و جنس مصالح استفاده شده، می‌توان گفت هردو مورد برای ساختمان سازی از استحکام کافی برخوردارند. اما ضد عریق بودن دیوارهای پیش ساخته باعث شده که در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه‌ای را کسب کند.

وزن: طییعی است که وزن سازه‌های  بتن مصلح بسیار سنگین تر از مصالح فولادی پیش ساخته است. در همین جهت فوندانسیون ساخته شده باید در ابعاد بزرگتری عرضه شود.

انعطاف پذیری، تحمل باد، نیروی کششی و فشاری از جمله تفاوت‌های سازه‌های بتنی و فولادی است.

آیا میدانستید روزبه شن در زمینه تراش آسفالت نیز آماده ارائه خدمات به شماست؟

کاربردهای قطعات بتنی و سایر مصالح

معمولا از قطعات پیش ساخته برای سقف، کفپوش، پل، ستون و تیرها از قطعات بتنی استفاده می‌شود. این قطعات در کارخانه تولید شده و به راحتی قابل اجرا می‌باشد. در واقع سازه‌های جاده‌ای، فرودگاهی یا حتی لوله چاه‌های مختلف قابلیت ساخته شدن با قطعات بتنی را دارد. اما از مصالح فولادی برای سازه‌های مقاوم‌تر و طویل مانند آسمان خراش‌های چندین طبقه،  سازه‌های صنعتی، کارخانه‌ها که باید در مدت زمان کم و به صرفه تولید شوند، استفاده خواهد شد. جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص استفاده از انواع مصالح ساختمانی می‌توانید با مشاوران و کارمندان روزبه شن تماس بگیرید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است