مقایسه قطعات بتنی با سایر مصالح ساختمانی

مقایسه قطعات بتنی با سایر مصالح ساختمانی

قبل از روی کار آمدن قطعات پیش ساخته، مردم با مزایای آن هم آشنا نبوده و مصالح ناایمن سنتی را برای ساخت سازه‌های خود انتخاب می‌کردند. اما با مرور زمان، قطعات بتنی و سایر قطعات پیش ساخته به دلیل مزایای زیاد و هزینه کم بین مردم محبوب شد. روزبه شن این افتخار را دارد که انواع قطعات بتنی را در ابعاد مختلف به سراسر کشور منتقل کند و کیفیت محصولات را کاملا تضمین شده اعلام می‌ دارد. همچنین قطعات بتنی در برابر آتش سوزی مقاوم‌ تر هستند و نسبت به سایر مصالح از قیمت کمتری برخوردارند. یکی دیگر ازمزایای مهم قطعات پیش ساخته بتنی صرفه جویی در زمان است که مورد توجه معماران و افراد تخصص به امر انجام می‌ شود.

بهترین دیوار بتنی پیش ساخته را از روزبه شن بخواهید

قطعات بتنی چیست؟

آب در ساخت ساز یکی از مواد پرکاربرد که نیاز آن طی مراحل ساخت وساز آشکار است. بتن بعد از آب به عنوان ماده پر کاربرد در صنعت  ساخت و ساز است. قطعات بتنی  در هنگام آتش سوزی بسیار مقاوم و به طور کلی مقاومت خوبی را از خود نشان می‌ دهد. اما در هنگام تنش‌های مکرر، امکان دارد که استحکام لازم را حفظ نکند.بتن سیمانی ساده، بتن مسلح و بتن پیش تنیده از جمله قطعات بتنی مورد استفاده هستند.

مصالح فلزی در ساخت و ساز

فولاد ملایم، فولاد کربن متوسط، فولاد پرکربن، فولاد کم آلیاژ یا فولاد پر آلیاژ  از جمله مصالح فلزی است که در ساخت ساختمان بکار گرفته می شود. معمولا تیرچه‌های فولادی که به صورت عمودی و افقی شکل سازه را مشخص می‌کنند مورد توجه هستند که اسکلت اصلی ساختمان را نمایان می‌کنند.  با توجه به محیط و روش استفاده از اسکلت فلزی و بتنی می‌توان مقاوم ترین سازه‌ ها را خلق کرد.

مقایسه مصالح بتنی با سایر مصالح ساختمانی فلزی

 می توانید سازه های فلزی و بتنی را از چندین نظر مورد مقایسه و بررسی قرار دهیم و با توجه به پروژه و نوع ساختمانتان بهترین مصالح ساختمانی را انتخاب کنید:

  • محل اجرای اسکلت بتنی و فلزی

 باید با توجه به شرایط محیطی و آب و هوای محل سازه بهترین نوع مصالح را انتخاب کنید. برای مثال اگر آب و هوای محیط رطوبت زیادی داشته باشد، نمی‌توان از فلز استفاده کرد چرا که فلز با رطوبت واکنش می‌دهد.

  • بررسی مقاومت اسکلت‌ها

لوله بتنی پیش ساخته را از کجا بخرید؟ روزبه شن؟ چرا؟ ارائه بهترین کیفیت و قیمت

از نظر مقاومت نمی توان اسکلت بتنی و فلزی را برتر از یکدیگر دانست.  اگر یک سازه به خوبی ساخته شده باشد باید نیروی وارده را به خوبی متحمل شود. اما خب عواملی همانند زلزله و آتش سوزی وجود دارد که هرکدام از سازه‌ها می‌توانند واکنش متفاوتی از خود نشان دهند. در کل وزن اسکلت بتنی بسیار بیشتر از اسکلت فولادی است و نیروی زلزله شدیدتری به آن وارد می شود. اما اسکلت بتنی در مقابل  آتش سوزی، به صورت عایق حرارتی عمل می‌کند.

  • فرایند اجرا اسکلت بتنی و فولادی

 مواردی که با بررسی کارشناسان روزبه شن مواجه بوده، دیده شده که سازه های فولادی معمولا  با مشکلاتی در نصب و اجرا بوده شده است چراکه اتصالات ممکن به خوبی به هم متصل نشده و این  بزرگترین ضعف اتصال فولادی است. اسکلت های بتنی که به صورت قطعات پیش ساخته در کارخانه روزبه شن تولید می‌شود، به صورت یکپارچه است و مشکلاتی در اجرای آن وجود ندارد. در صورت مشاوره و راهنمایی بیشتر در مقایسه قطعات بتنی با سایر مصالح می‌توانید با کارشناسان روزبه شن تماس بگیرید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است