نحوه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که نحوه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی به چه شکلی است؟ این قطعات روشی مدرن در ساخت و ساز به حساب آیند چون در گذشته از بلوک و تیرچه برای ساختمان سازی استفاده می شده و ابعاد بسیار کوچکی داشتند در حالی که امروزه بلوک های بتنی در اندازه و ابعاد مختلف در کارخانه ها تولید می شوند و صنعت ساخت و ساز را متحول کرده است.

برای خرید محصولات قطعات بتنی پیش ساخته با کیفیت و قیمت مناسب با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116 | 09128468397 | 09133830918

!!! این صفحه را مطالعه کرده اید؟ : دیوار پیش ساخته بتنی !!!

نحوه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی چگونه است؟

نحوه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی شامل مراحل آماده کردن قالب ها، فولاد گذاری، بتن ریزی و عمل آوری است که باید تمامی این مراحل با دقت و کیفیت انجام شوند.

آماده کردن قالب ها: اولین کار در ساخت قطعات پیش ساخته این است که قالب مورد نظر را آماده گردد. قالب ها ممکن است از جنس های مختلف از جمله ورق فلزی، چوب، بتن، آلومینیوم، پلاستیک و یا ترکیبی از ان ها باشند. برای تهیه قالب باید به طریقه باز و بستن کردن ان ها، مقاومت و تغییر شکل ندادن قالب ها در زمان ریختن بتن توجه نمود. با توجه به رواداری های قطعه، قالب ها باید صاف و مسطح باشند، هم چنین ان ها باید آب بند بوده و درز نداشته باشند تا باعث خارج شدن دوغاب بتن نشوند. پس لازم است تمامی مواردی را که در مورد قالب های مناسب ذکر شد در نظر داشته باشید. اگر نیاز دارید که لیست قیمت را مشاهده فرمایید، اصلا نگران نباشید به این دلیل که ما تمام قیمت ها را در قیمت قطعات پیش ساخته بتنی برای شما آماده کرده ایم.

فولاد گذاری و بتن ریزی: بتن ریزی یعنی ریختن مواد بتنی داخل قالب هایی که از قبل برای کاربرد مورد نظر انتخاب شده اند. مواد بتنی معمولا از آب، سیمان، مواد افزودنی، سنگ دانه ها و میلگرد ها تشکیل می شوند. در اینجا منظور از فولاد گذاری همان استفاده از میلگرد است که در واقع از میلگرد برای محکم سازی و مقاوم سازی پروژه استفاده می شود. بتن ریزی باید در شرایط خاصی انجام شود زیرا اگر در دمای بالا انجام گیرد آب مواد تبخیر می شود و دیگر قابل استفاده نیست و اگر در دمای پایین هم انجام گیرد مواد یخ میزند و باز هم قابل استفاده نیست. پس بتن ریزی حتما باید در دمای مناسب و زیر نظر متخصصین ازمایش و انجام گیرد. بعد از ریختن بتن باید متراکم سازی بتن انجام شود که عمل هواگیری و متراکم سازی زیر 15 سانتی متری و به وسیله ویبراتور انجام می گیرد و با این کار از شکستن ثانویه بتن جلوگیری می شود.

!!! مطالعه این صفحه فراموش نشود! : دال بتنی پیش تنیده هالوکور !!!

نحوه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی

عمل اوری: از روش ها و مواد های متنوعی برای عمل اوری بتن می توان استفاده کرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • عمل اوری توسط اب
  • عمل اوری با عایق و پوشش های نفوذ ناپذیر
  • عمل اوری در حرارت های زیاد – عمل آوری با بخار در فشار کم
  • عمل اوری در حرارت های زیاد – عمل آوری با بخار در فشار زیاد

در واقع انتخاب روش مناسب عمل اوری، یکی از دلایل مهم برای رسیدن به بتن سخت و مقاوم می باشد. به همین دلیل روش های عمل اوری می تواند اطلاعات خوبی را برای انتخاب درست در اختیار ما قرار دهد.

برای خرید محصولات قطعات بتنی پیش ساخته با کیفیت و قیمت مناسب با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116 | 09128468397 | 09133830918

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است