قطعات پیش ساخته بتنی سبک

معمولا تصوری که از قطعات بتنی در ذهن همه ی افراد هک شده است جسمی سنگین، که وزن و حجم بسیاری را اشغال می کند. اما با توجه به پیشرفت های زیادی که در قرن های اخیر در تمام صنایع از جمله ساخت و ساز ایجاد شده است، قطعات پیش ساخته بتنی سبک هم به انواع بتن ها اضافه شده است. قطعات پیش ساخته بتنی سبک قطعاتی هستند که به دلیل وزن کمی که دارند به این اسم نام گذاری شده اند و در ساخت و ساز ها فراوان از آن ها استفاده می شود.

برای خرید محصولات قطعات بتنی پیش ساخته با کیفیت و قیمت مناسب با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116 | 09128468397 | 09133830918

!!! این صفحه را مطالعه کنید : دیوار پیش ساخته بتنی !!!

قطعات پیش ساخته بتنی سبک چه ویژگی هایی دارند؟

قطعات پیش ساخته بتنی سبک از اجزا سبکی تشکیل شده اند. بلوک های بتنی از مهم ترین و سبک وزن ترین این قطعات به شمار می آید و به همین دلیل از ان ها استفاده فراوان می شود. تمامی قطعات طبق استاندارد های مشخصی تولید می شوند که بلوک های سبک بتنی هم در ایران با توجه به استاندارد های ملی تولید می شوند که طبق همین استاندارد چگالی قطعات پیش ساخته بتنی سبک باید نهایتا 1700 کیلوگرم بر متر مربع باشد. قطعا مواد تشکیل دهنده قطعات بتنی سبک، خود نیز باید سبک باشند. مواد تشکیل دهنده این قطعات سبک شامل سیمان، ماسه، آب و سبک دانه های صنعتی یا طبیعی هستند. قطعات پیش ساخته مدولار یکی از قطعاتی هستند که بسیار کاربردی بوده و نکات زیادی در آن به کار برده شده است، برای آشنایی بیشتر به صفحه قطعات پیش ساخته بتنی مدولار مراجعه بفرمایید.

!!! مطالعه این صفحه فراموش نشود! : دال بتنی پیش تنیده هالوکور !!!

قطعات پیش ساخته بتنی سبک

انواع قطعات پیش ساخته بتنی سبک و یا بلوک های بتنی سبک

قطعات پیش ساخته بتنی سبک و یا بلو ک های بتنی سبک معمولا از ترکیب پوکه های خرد شده و درجه بندی آتش فشانی و با چگالی کم با بتن تولید می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان این مواد اولیه در قطعات بتنی سبک، به شکل و وزن نهایی محصول در هر پروژه بستگی دارد. چند نمونه از معروف ترین های قطعات بتنی سبک را در اینجا برای شما توضیح می دهیم تا با این قطعات آشنا شوید:

بلوک CLC: این بلوک که به عنوان بلوک سبک سلولی هم شناخته می شود از جدید ترین قطعات بتنی سبک است که از موادی چون سیمان پرتلند، شن وماسه، خاکستر بادی، آب و افزودنی مثل فوم تشکیل شده است. این قطعات به عنوان جداکننده بخش داخلی ساختمان، ساخت عایق صوتی، عایق کردن سقف، ساخت پارتیشن و غیره کاربرد دارند.

بلوکAAC: این بلوک با نام های دیگری همچون بلوک کیبکس، اتوکلاو، متخلخل و غیره شناخته می شود. مواد تشکیل دهنده این بلوک های سبک شامل سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و افزودنی های دیگر است اما این نکته را به یاد داشته باشید که 60 تا 80 درصد آن ها از هواست. از این بلوک ها بیشتر در مکان هایی که عایق صوتی نیاز دارند و یا زلزله خیز هستند استفاده می شود.

بلوک لیکا: این بلوک ها از موادی مثل سنگدانه های لیکا، سیمان و آب تشکیل شده اند. البته گاهی برای کاهش تخلخل و صافی سطح از ماسه و برای افزایش مقاومت از شن استفاده می شود. از آنجایی که شرایط جوی سرد و شدید روی این بلوک ها تاثیری ندارند از آن ها می توان برای عایق بندی کلیه دیوارهای بیرونی ساختمان با خیالی آسوده استفاده کرد.

برای خرید محصولات قطعات بتنی پیش ساخته با کیفیت و قیمت مناسب با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116 | 09128468397 | 09133830918

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است