اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی

اسکلت بتنی یا فلزی ؟ کدام بهتر است؟ در واقع باید بدانید که این دو سازه از رایج ترین و پر کاربرد ترین نوع سازه ها است. برای فهمیدن آن که بدانید  کدام یک از لحاظ اقتصادی بهتر است و همچنین از ایمنی بیشتری بر خوردار است با ما همراه باشید تا در ادامه از مزایا و معایب این دو سازه پرطرفدار بیشتر بگوییم تا بتوانید تصمیم نهایی را با توجه به نیازتان بگیرید.

اسکلت بتنی یا فلزی؟

اینکه بدانیم اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی به خیلی از عواملی مانند ایمنی، هزینه، سرعت انجام پروژه، بازگشت سرمایه و … بستگی دارد که در ادامه به هر کدام از آن ها به صورت جامع میپردازیم. اولین سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که کدام یک امن تر است برای جواب به این سوال باید بگوییم که هر نوع سازه ی ساختمانی قابل اجرا زیر نظر مهندسان است و استاندارد های لازم را برای ساخت ساز دارد چرا که اگر سازه ای نتواند ایمنی لازم را برای مان فراهم کند مجوز لازم برای استفاده از آن داده نمیشود و همچنین انتخاب یکی از آن ها که اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی به تعداد طبقات ساختمان شما نیز بستگی دارد که با راهنمایی مهندسان میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای دریافت قیمت قطعات بتنی پیش ساخته با درصد تخفیف بالا با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیشنهاد ویژه برای شما : دال بتنی پیش تنیده هالوکور 

اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی

مقاله قبلی : روش ساخت قطعات بتنی پیش ساخته

اسکلت بتنی یا فلزی در برابر حوادث

در برابر زلزله باید بگوییم که هم اسکلت بتنی و هم فلزی  مقاومت لازم را دارا هستند چرا که از استاندارد های کافی برخوردار هستند. اما باید بگوییم در حوادثی مانند آتش سوزی سازه فلزی از مقاومت کم تری برخوردار است به همین دلیل در این مورد چندان توصیه نمیشود پس سازه ی بتنی میتواند گزینه بهتری باشد و این مورد یک مزیت بسیار مهم است. هرچند میتوان اسکلت فلزی را به صورت های مختلف مقاوم کرد اما از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی باشد.

سرعت اجرا و برسی هزینه ها ی اسکلت ها

اگر شما از آن دسته افراد هستید که سرعت حین انجام پروژه برایتان حائذ اهمیت است پس توصیه میکنیم که اسکلت فلزی را انتخاب نمایید چرا که بسیار واضح است سرعت ساخت و ساز با اسکلت فلزی بسیار بالا است و خیلی زود تر آماده است این در حالی است که اسکلت بتنی به دلیل اینکه طبقات نوبت به نوبت ساخته میشوند و هر طبقه پس از اتمام طبقه زیرین شروع میشود سرعت اجرا پایین می آید. بحث هزینه ها در ساخت ساز بسیار مهم است بدون شک. در اسکلت بتنی به دلیل اینکه طبقات نوبت به نوبت ساخته میشود میتوان با برآورد قیمت هزینه های بعدی ساختمان را مهیا کرد ولی در اسکلت فلزی باید به یک باره تمام سازه ها ی فلزی را فراهم کرد پس استفاده از اسکلت فلزی در همان ابتدا هزینه هنگفتی را میطلبد با این نتیجه میتوان گفت که اسکلت بتنی به صرفه تر است.

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب اینکه کدام یک بهتر است در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی است به طور مثال در شهر های ساحلی که از رطوبت بالایی برخور دار است از آن جایی که فولاد در برابر رطوبت مقاوم نیست بهتر است که از اسکلت بتنی استفاده شود. ما در این مقاله از مهم ترین عواملی که باید در تصمیم گیری خود در نظر بگیرید در اختیارتان قرار دادیم پس با در نظر گرفتن شرایط خود و با مشورت عوامل اجرایی و مهندسان بهترین تصمیم را بگیرید.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است