تعمیر و روش های نگهداری بتن

تعمیر و روش های نگهداری بتن | حتی با وجود داشتن خواص ارتجاعی، بتن همچنان برای افزایش طول عمر خود نیاز به نگهداری مناسب دارد. بتن باید حداقل سالی یک بار تمیز شود تا آلودگی و کثیفی و همچنین زنگ زدگی یا سایر لکه ها از روی سطح آن از بین برود. ترک ها همچنین باید به طور معمول برای یک سطح ساختاری سالم ترمیم شوند. عدم ترمیم ترک ها می تواند منجر به نفوذ آب و ایجاد مشکل در درجه فرعی شود. آب بندی مجدد دوره ای سطح باعث کاهش نفوذ رطوبت و لکه شدن می شود. همچنین از ایجاد کثیفی و علف های هرز از طریق آن مفاصل جلوگیری می کند.

مطلب قبلی : انواع بتن

تعمیر و روش های نگهداری بتن - Rozbehshen

برای دریافت قیمت قطعات بتنی پیش ساخته با درصد تخفیف بالا با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیشنهاد ویژه برای شما : دال بتنی پیش تنیده هالوکور 

بازیافت بتن

صنعت ساخت و ساز بخشی از جنبش بدون زباله است که سالانه 140 میلیون تن بتن در خاورمیانه بازیافت می شود. ( تعمیر و روش های نگهداری بتن ) هنگامی که سازه های بتنی تخریب می شوند، بتن باقی مانده برای پروژه های ساختمانی جدید، شن، سنگ های محوطه سازی و مالچ بازیافت می شود. سنگدانه های بتنی جمع آوری شده و از طریق دستگاه خرد کن دوباره به قطعات کوچکتر تبدیل شده و برای ساخت مجدد، آماده بهره برداری می شوند. بتن با میلگردهای فولادی نیز تحت همین فرآیند قرار می گیرد و قطعات فلزی بعداً با آهنربا و سایر وسایل مرتب سازی حذف می شوند.

مطلب مرتبط : دیوار پیش ساخته بتنی

هدف از بازیافت نه تنها حذف بتن از محل های دفن زباله، بلکه صرفه جویی در انرژی در طول پردازش مجدد است. خرد کردن بتن قدیمی در محل، نیاز به حمل و نقل را از بین می برد و در نتیجه هزینه ها و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد. کارخانه های بزرگ قابل حمل جاده می توانند بتن را با سرعت 600 تن در ساعت خرد کنند. ( تعمیر و روش های نگهداری بتن ) سنگ شکن های کوچکتر می توانند 150 تن در ساعت را خرد کنند و مزیت افزوده آن این است که می توانند در مناطق باریک تر قرار بگیرند. سازه های بتنی تخریب شده چرخه جدیدی را آغاز می کنند زیرا از طریق یک ماشین خرد کن پردازش می شوند تا به بتن بازیافتی تبدیل شوند.

تعمیر و روش های نگهداری بتن - روزبه شن

مزایای استفاده از بتن خود ترمیم شونده

هدف بتن خود ترمیم شونده مقابله با یکی از بزرگترین عیوب بتن است: ترک خوردگی. هنگامی که بتن ترک می خورد، می تواند منجر به خوردگی آرماتورهای فولادی مورد استفاده در سازه شود. ترک خوردگی همچنین خطرات آنی دارد. برای مثال، اگر ظروف بتنی که برای دفع زباله های سمی استفاده می شوند ترک بخورند، نتایج فاجعه باری از این اتفاق رقم می خورد و در واقع سم و مواد آلوده، وارد اکوسیستم می شود. اما بتن خود ترمیم شونده با پلیمرهای فوق جاذب پر شده است که برای خود ترمیم شدن ترک های بتن را متورم کرده و مسدود می کند. تحقیق و توسعه بتن برای آینده ای در ساخت و ساز که کارایی، ایمنی و پایداری را افزایش می دهد ادامه دارد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد خرید بتن و قیمت قطعات بتنی پیش ساخته، می توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی روزبه شن تماس بگیرید

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است