مزایا و معایب بتن پیش ساخته

مزایا و معایب بتن پیش ساخته | همراه با هر روش ساخت، مزایا و مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند روند ساخت‌و‌ساز را آسان‌تر یا پیچیده‌تر کند. بتن پیش ساخته نه تنها هیچ کم و کاستی نسبت به ریخته‌گری بتن در محل ندارد، بلکه مزایای بیشتری هم نسبت به این روش دارد. اگر از مزایا و معایب بتن پیش ساخته به خوبی آگاه شوید، می‌توانید تصمیم خود را در خصوص استفاده از آن‌ها قطعی کنید. ما در کنار شما هستیم تا شما را از مزایا و معایب بتن پیش ساخته آگاه کنیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت قیمت قطعات بتنی پیش ساخته با درصد تخفیف بالا با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیشنهاد ویژه برای شما : دال بتنی پیش تنیده هالوکور 

مزایا و معایب بتن پیش ساخته

اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی

مزایا و معایب قطعات بتنی پیش ساخته

دلایل زیادی برای استفاده از محصولات بتنی پیش ساخته برای پروژه های ساختمانی، محوطه سازی و جاده سازی وجود دارد. ضمن اینکه انواع مختلفی از محصولات بتنی پیش ساخته وجود دارد. بنابراین استفاده از این محصولات با مزایای بسیاری برای اهداف ساختاری مختلف همراه است. بتن پیش ساخته می تواند برای ایجاد موانع جاده‌ای، بخش‌های ساختمانی مانند دیوارها و طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه بلوک‌ها استفاده شود. برخی از مواردی که هنگام استفاده از بتن پیش ساخته برای ساختمان‌سازی باید از آن‌ها آگاه بود عبارتند از:

1.     صرفه جویی در زمان

از آنجایی که قطعات مورد استفاده از قبل ساخته شده‌اند، هیچ زمانی برای شکل‌دهی، قاب‌بندی، ریختن یا پخت تلف نمی‌شود. بنابراین پروژه ساختمان‌سازی می‌تواند بلافاصله شروع شود.

2.     یکنواختی

از آنجایی که اجزای بتنی در یک کارخانه با استفاده از قالب‌های مشابه بارها و بارها کنار هم قرار گرفتند، حفظ یکنواختی بین اجزای بتن پیش ‌ساخته نسبتاً آسان است.

3.     ارائه محصولاتی با کیفیت بالا

قبل از ارسال محصولات بتنی پیش ساخته به محل اجرای پروژه، نظارت و کنترل کیفیت آن‌ها از تمامی ابعاد بررسی می‌شود. فرآیند پخت را می‌توان برای اطمینان از عدم ایجاد تغییر شکل مشاهده کرد. از آنجایی که این فرم از بتن در یک محیط کنترل شده ریخته می‌شود، این محصولات می‌توانند دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع بتن داشته باشند.

4.     پس‌انداز

استفاده از بتن پیش ساخته می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه با کاهش زمان صرف شده برای یک پروژه و با هزینه کمتر نسبت به بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر کمک کند.

معایب بتن پیش ساخته

اگرچه دلایل بسیار خوبی برای کار با بتن پیش ساخته وجود دارد، اما در هنگام کار با این ماده، مشکلاتی نیز وجود دارد. برخی از معایب بتن پیش ساخته عبارتند از:

1.     حمل و نقل

انتقال بتن پیش ساخته به محل کار می‌تواند پیچیده باشد. وزن بالای بتن می‌تواند به کفی کامیون‌ها آسیب برساند و ثابت نگه داشتن آن به گونه‌ای که قطعات بتنی آسیب نبینند مهم است. روش‌های حمل‌و‌نقل ویژه، مانند کامیون‌های جمع‌کننده، اغلب موردنیاز است.

2.     نصب و راه‌اندازی

در بیشتر موارد، جرثقیل‌های متحرک برای نصب قطعات بزرگ بتن پیش ساخته موردنیاز است. هنگام برنامه‌ریزی برای بخش‌های مختلف پروژه‌ای که شامل این مواد است، مهم است که به فکر اجاره جرثقیل نیز باشید.

3.     تغییر

اگر یک قطعه بتن پیش ساخته با محل قرارگیری آن مناسب نباشد، اصلاح آن بسیار دشوار است. در بسیاری از موارد، اگر جزء بتن پیش ساخته مناسب نباشد، باید مصالح مناسب را سفارش داد و وارد کرد.

اگر مایلید در مورد مزایا و معایب مختلف بتن پیش ساخته اطلاعات بیشتری کسب کنید، یا اگر قصد سفارش هر یک از محصولات را دارید، با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی وبسایت روزبه شن تماس بگیرید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است