تولید و کاربرد بتن در ساختمان سازی - Rozbehshen

تولید و کاربرد بتن در ساختمان سازی

تولید و کاربرد بتن در ساختمان سازی | شاید برای شما نیز جالب بشد که بدانید چرخه عمر محصول پرمصرف ترین ماده جهان در ساختمان سازی، به چه صورت است. بتن پای ثابت در طراحی و اجرای زیرساخت های شهری، از بزرگراه های بین استانی گرفته تا آسمان خراش های سر به فلک کشیده شهری، می باشد. بنابراین بتن را می توان در هر سازه و با هر میزان استحکامی وجود دارد و این موضوع جای تعجب ندارد، زیرا متداول ترین ماده ساخته شده توسط انسان در جهان است. برای مثال، تنها در خاورمیانه سالانه تقریباً 10 میلیارد تن بتن تولید می شود. ( باکس بتنی پیش ساخته یکی از محصولات تولیدی شرکت روزبه شن ) بتن یک متریال ساختمانی فوق العاده، همه کاره با خواص چکش خواری یا جامد است که بستگی به مرحله پخت آن دارد. از سنگدانه ها و سنگ های مخلوط با سیمان سیال تشکیل شده است. پس از مدت زمان معینی، بتن به دلیل یک واکنش شیمیایی به نام هیدراتاسیون، به یک توده سنگ مانند تبدیل می شود. پس از سخت شدن، با قدرت 3000 تا 20000 psi بسیار قوی و بادوام می شود. طبق نظر کارشناسان، این میزان از استحکام برای نگه داشتن عظیم ترین پل ها، آسمان خراش ها و حتی بزرگ ترین سدها کافی است.

مطلب قبلی : مزایا و معایب بتن پیش ساخته

تولید و کاربرد بتن در ساختمان سازی - روزبه شن

برای دریافت قیمت قطعات بتنی پیش ساخته با درصد تخفیف بالا با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیشنهاد ویژه برای شما : دال بتنی پیش تنیده هالوکور 

نحوه تولید بتن

بتن می تواند هم در کارخانه و هم در محل اجرای پروژه تولید شود. همچنین تجهیزات شما می توانند از ابزارهای دستی گرفته تا ماشین آلات صنعتی بزرگ متفاوت باشند. مقیاس تولید هر چه باشد، اجزای بتن باید کاملاً مخلوط، قالب‌گیری و در محدودیت ‌های زمانی خاص شکل داده شوند. هر گونه اختلال در فرآیند تولید بتن، می تواند بر یکپارچگی و ظاهر محصول نهایی تأثیر بگذارد.

تولید بتن در مقیاس بزرگ

تولید بتن در مقیاس بزرگ در دو نوع کارخانه بتن انجام می شود: کارخانه های مخلوط آماده و کارخانه های مخلوط مرکزی. کارخانه های مخلوط آماده همه اجزای بتن را به جز آب مخلوط می کنند. کارخانه های مخلوط مرکزی تمام اجزای بتن از جمله آب را مخلوط می کنند و برای کنترل دقیق بهترین هستند. به طور معمول، بتن یک سیال چسبناک است ( تولید و کاربرد بتن در ساختمان سازی ) که در قالب ریخته می شود تا شکل دلخواه را به خود بگیرد. با این حال، بتن می تواند به صورت غیر سیال نیز باشد. این نسخه خشک کن برای تولید محصولات بتنی پیش ساخته ترجیح داده می شود.

پیشنهاد ویژه برای شما : دیوار پیش ساخته بتنی

تولید بتن در مقیاس کوچک

مقادیر کمتر بتن، در محل کار با استفاده از میکسر حجمی یا میکسر دسته ای متحرک ساخته می شود. این میکسرها به عنوان کارخانه های کوچک بتن، قادر به تولید انواع بتن هستند. بنابراین اگر در حال ساخت یک ملک شخصی هستید و به مقادیر زیادی از بتن نیاز ندارید، توصیه ما این است که از روش ریخته گری بتن در محل استفاده نمایید. به عنوان مثال، یک نصاب از یک میکسر حجمی برای ساختن بتن برای تعبیه قفسه های دوچرخه، یا برای نصب بولاردها و لوله های فولادی به عنوان وسایل ایمنی ترافیک استفاده می کند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد خرید بتن و قیمت قطعات بتنی پیش ساخته، می توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی روزبه شن تماس بگیرید

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است