انواع قطعات بتنی پیش ساخته را بشناسید

انواع قطعات بتنی پیش ساخته را بشناسید

قطعات بتنی پیش ساخته هر روزه تنوع آنها بیشتر میشود و همچنین این عرصه را بیش از پیش قدرتمند تر میکند. چه اسکلت سازه ها چه نمای ساختمان ها تا زیبا سازی و انواع قطعات دیگر.

اگر قصد انجام یک پروژه ی ساختمانی را دارید بهتر است ابتدا با انواع قطعات بتنی پیش ساخته آشنا شوید. مطمئنا روند انجام کارتان را تسهیل میبخشد و کیفیت کارتان را دو چندان میکند و  همچنین در هزینه هم صرفه جویی میشود.

برای دریافت قیمت قطعات بتنی پیش ساخته با درصد تخفیف بالا با شرکت روزبه شن تماس حاصل فرمایید

شماره تماس :

021-44847465 | 038-33355116

09128468397 | 09133830918

!!! از دیگر محصولات ما مشاهده بفرمایید : دال بتنی پیش تنیده هالوکور !!!

قطعات بتنی چیست؟

قطعات بتنی با ریختن بتن در قالب های مخصوص به وجود می آید و سپس پس از شکل گیری و سفت شدن مورد استفاده قرار میگیرد. آنها بسیار به صرفه هستند و باعث سهولت در انجام کار میشود بدون اینکه از کیفیت کار کاسته شود .استفاده از قطعات بتنی از پیش آماده شده در پروژه های که به هر دلیلی امکان بتن ریزی در آن مکان فراهم نیست بسیار کمک کننده است.

anvae-ghataat-botoni

انواع قطعات بتنی پیش ساخته

این قطعات که در ادامه مورد برسی قرار میدهیم کارآمد ترین قطعات در این حوزه هستند:

دال ها

دال ها یا اسلب جزء دسته ی باربری هستند و کاربردشان تراز کننده ی طبقات است. این ها که به صورت افقی هستند در ساخت کف سقف و بام مورد استفاده قرار میگیرد.

دال ها دو دسته هستند

دال دو طرفه: وزن خود را به تیر های اطراف انتقال میدهد. آنها در پارکینگ های چند طبقه، ساختمان های تجاری و پاساژ ها مورد استفاده قرار میگیرد.

دال پیش تنیده:این دال تحمل بیشتری را برای نگه داری وزن دارد و بسیار مقاوم تر است. این قطعه برای مقاوم کردن بتن در صورتی که استحکام چندانی ندارد مناسب است.

!!! از محصولات برتر روزبه شن : دیوار پیش ساخته بتنی !!!

این سازه ها با توجه به کاربردشان انواع دیگری نیز دارند مانند

1_ دال آویخته

2_ دال یک طرفه

3_ دال بتنی وافل

4_ دال بتن مسلح

5_ دال بتن حبابی

6_ دال تخت و قارچی

7_ دال بتنی کامپوزیت و ….

تیر بتنی پیش ساخته

تیر ها اصلی ترین عضو افقی این گروه هستند. کاربرد آنها مقاومت در برابر نیروهای عمود بر محور خود  و منتقل کردن آن به تکیه گاه ها یا ستون ها است. تیر بتنی دو نوع دارد خرپایی که پرکاربرد ترین آن است و پیش تنیده و همچنین به سه مدل مستطیلی، T برعکس و یا L درست میشود.

botoni-pish-sakhte

دیوار پیش ساخته بتنی

از پر کارآمد ترین های آنهاست  و همچنین میتوان در تمام پروژه های ساختمانی استفاده کرد و در هر منطقه و هر شرایط هوایی سازگار است چراکه حمل و نقل آن آسان است و نصب آن نیز بسیار ساده است و همچنین سایز های مختلفی دارد و مواد تشکیل دهنده ی آن سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد و مواد افزودنی است. آنها از دو سمت قابل استفاده هستند و به همین دلیل آنها در سایزهای محتلف و با توجه به طرح مورد نظر شما به صورت اختصاصی ساخته میشوند و همچنین در ساخت نما بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع ستون در قطعات بتنی

وظیفه ی اصلی ستون ها پشتیبانی از تیرها و همچنین شاخه ها است.تعداد آنها یک تا شش عدد است و فاصله ی آنها معین است و همچنین سایز و طرح آنها نسبت به جایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت متفاوت خواهد بود.دیگر کاربرد آنها درکنار مقاومت زیبا تر کردن بنا نیز است.

از مقاله قبلی سایت روزبه شن دیدن بفرمایید : فروش قطعات بتنی در تهران

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است